DAB-radio
Jan E. Johansen
2009-07-05 15:04:30 UTC
Kona vil gjerne at vi kjøper oss en DAB-radio m/FM til kjøkkenet, men
som også går på batteri for å ha med oss på campingturer.
Noen som kan anbefale en fysisk liten sak med stor lyd og bra
mottaking, også på FM?
Jan E. Johansen
Terje Menkerud
2009-07-12 07:52:06 UTC
Post by Jan E. Johansen
[...]
Jeg har hatt denne i litt over ett år.
Kjøpte den av to årsaker; batteri og mulighet til å koble mp3-spiller og
mulighet til å koble den til forsterkeren hjemme.

Lyden er bra til å være kompakt radio.

Jeg er veldig fornøyd med den, den gir meg ca. 8-10 timer dab på
fulladet batteri.
Terje Menkerud
Tor H. Espe
2009-07-12 08:44:18 UTC
Post by Terje Menkerud
Post by Jan E. Johansen
[...]
Mulig jeg er blind som et balltre, men jeg klarer ikke se at du avslører
HVILKEN dab-radio du anbefaler! :)

Normalt er det lurt å sjekke nettet for tester:
http://www.lydogbilde.no/dab-flopp-eller-framtid.317207-50597.html
http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/article1182265.ece

Ang dab og batteri:
http://blog.kak.net/2008/02/02/er-dab-fremtidens-radioformat/

Argon har flere modeller, sjekk
http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/dab-radio/

Jeg fant ingen ferske tester.

TorH
Terje Menkerud
2009-07-12 08:54:19 UTC
Post by Tor H. Espe
Post by Terje Menkerud
Post by Jan E. Johansen
[...]
Jeg ser den.

Det hadde sikkert hjulpet å lime linken :-)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351823
--
Terje Menkerud
Mine ytringer er private og må ikke tas til inntekt for arbeidsgiver
eller verv jeg har i forskjellige organisasjoner.
Dag-Erling Smørgrav
2009-07-12 23:47:19 UTC
Post by Jan E. Johansen
[...]
Hrm, jeg kjøpte en til svigermor da hun lå på sykehus etter å ha brukket
hoften, men ikke pokker om jeg husker merke eller modell. Passe stor
hvit sak med grå knapper, jeg kjøpte den på Coop Obs! Løren. Jeg er 90%
sikker på at den tar inn FM, men ikke 100%. Svigermor slet litt med å
få den til å virke, til jeg viste henne knappen der det står "power".

Selv har jeg en Argon som jeg kjøpte våren 2006 - ett år før TU skrev om
at nå hadde det endelig kommet en DAB-radio til overkommelig pris på
HiFi-klubben. Samme modell, samme pris. Den har dog hverken FM eller
batteridrift.

(Argon er HiFi-klubbens eget merke, hvis jeg husker riktig)

DES
--
Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no